Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 8435
- Do końca roku: 241 dni
- Do wakacji: 48 dni
WIZJA I MISJA PRZEDSZKOLA
„Nikt nie rodzi się po raz drugi przedszkolakiem. To, czego nie zrobimy dla dzieci, wychowania przedszkolnego, nie zrobimy już nigdy. Stymulowanie rozwoju jest łatwiejsze od liczenia późniejszych strat.”
M. Kielar
WIZJA
Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczeństwo i zaspokaja potrzebę poznawania siebie i świata przez obserwacje, działanie i dokonywanie wyborów. Zapewnia dzieciom rozwój na najwyższym dla nich poziomie a od aktywności własnej dziecka prowadzimy do aktywności twórczej i kreatywności w życiu.
MISJA
- Każde dziecko ma poczucie swojej wyjątkowości, wartości, indywidualności i oryginalności.
- Jest szanowane i obdarzane uwagą, ma zapewnione poczucie bezpieczeństwa.
- Każdy nauczyciel zapewnia prawidłową I bezpieczną organizację warunków do nabywania przez dzieci doświadczeń, które umożliwiają im samodzielną eksplorację świata.
- Każdy nauczyciel wykazuje się kreatywną, poszukującą postawą wobec własnej pracy i wobec potrzeb dzieci.
- Przedszkole pomaga w przygotowaniu do życia w nowoczesnej, stale zmieniającej się rzeczywistości przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji i wartości uniwersalnych.
- Przedszkole wdraża nowe, twórcze, ciekawe i aktywizujące metody pracy z dziećmi szczególnie w zakresie szeroko rozumianej edukacji matematycznej.
- Wspieranie nauczycieli w trudnych sytuacjach wynikających z problemów wychowawczych występujących w grupie.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz ich możliwości psychofizycznych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień.
- Współpraca nauczycieli w rozwiązywaniu problemów. Stworzenie atmosfery wzajemnego poszanowania się i wspierania.
- Monitorowanie oddziaływań edukacyjnych, motywowanie, wzmacnianie mocnych stron dziecka.
- Przedszkole widziane w środowisku lokalnym jako nowoczesne i otwarte.
- Promowanie osiągnięć poprzez stronę www przedszkola, dzięki której rodzice będą mieli dostęp do bieżących informacji o działaniach placówki.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA LATA 2021-2026
Nasza praca w latach 2021-2026 ma na celu, większe zaangażowanie personelu i rodzin dzieci jako ludzi mających swoje pasje, zdolności i zainteresowania do dzielenia się nimi z dziećmi.
Zainteresowania i pasje dorosłych będą inspiracją dla dzieci do działania, doświadczania i odkrywania własnych uzdolnień.
KIEROWAĆ BĘDZIEMY WYSIŁKI SWOJE I WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW PRZEDSZKOLA W KIERUNKU:
Wszystkie te działania maja na celu zapewnić dzieciom bezpieczeństwo i potrzebę poznawania przez działanie , dokonywanie świadomych wyborów – rozwijać dziecko na najwyższym dla niego poziomie a od aktywności własnej prowadzić do aktywności twórczej i kreatywności w życiu.
W urzeczywistnienie koncepcji zaangażujemy cały personel pedagogiczny, administracyjno – obsługowy, jak również rodziców i partnerów naszego przedszkola a efektem naszej wspólnej pracy będzie Wspaniałe Przedszkole, w którym dzieci czują się ważne, bezpieczne i do którego przychodzą z radością. Przedszkole wspierające i dające dzieciom możliwość odkrywania własnych umiejętności, predyspozycji i pasji.
Nasza praca i wszelkie działania z nią związane będą zmierzały ku temu, by każdy rocznik odchodzących do szkoły dzieci dobrze wspominał czas spędzony w przedszkolu, a to, czego się tu nauczył – było dobrym fundamentem Jego sukcesów szkolnych i życiowych.
WIZJA DZIECKA I ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA
Dziecko jest:
- ciekawe świata,
- ufne w stosunku do nauczycieli,
- radosne,
- aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,
- twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju,
- uczciwe i prawdomówne,
- odpowiedziane i obowiązkowe,
- kulturalne i tolerancyjne,
- świadome zagrożeń.
Zna:
- podstawowe zwroty w języku angielskim,
- swoje miejsce w świecie - jestem Europejczykiem, Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
- symbole narodowe i szanuje je;
- prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka;
- swoje zalety i mocne strony;
Umie:
- akceptować siebie i innych;
- komunikować się z rówieśnikami i dorosłymi;
- obcować ze sztuką - teatrem, kinem, muzeum;
- dbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
- okazywać pomoc słabszym, młodszym, niepełnosprawnym.