Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 12154
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze listopad
- I. Blok tematyczny listopad:
- Na starej fotografii (wprowadzenie litery E)
- Jesienna muzyka (wprowadzenie litery T i liczba 2)
- Mali artyści (wprowadzenie litery D)
- Ciepło i miło (wprowadzenie litery I i liczby 3)
Planowane imprezy i uroczystości:
09.11 Akademia Patriotyczna
10.11 Przedszkolak Mały Obywatel - odśpiewanie hymnu
21.11 Dzień Życzliwości
25.11. Dzień Pluszowego Misia
30.11 Andrzejki
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
- Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.