zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze - grudzień 2023r.

Blok tematyczny grudzień:

 

  1. 1.    Tutaj rosły paprocie (wprowadzenie litery L, l)
  2. 2.    Zima tuż, tuż. (wprowadzenie cyfry 6)
  3. 3.    Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt. (wprowadzenie litery E, e)
  4. 4.    Boże Narodzenie. (wprowadzenie litery R, r)

Planowane imprezy i uroczystości:

03.12 Dzień Osób Niepełnosprawnych

6.12 Mikołajki

13.12.Przedstawienie świąteczne

Oglne cele dydaktyczni- wychowawcze:

Temat tygodnia: „TUTAJ ROSŁY PAPROCIE.”(04-08.12.)

-zapoznanie z literą „L, l” wielką i małą , drukowaną i pisaną,

-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,

-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej

-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

-kształcenie umiejętności zgodnego korzystania ze wspólnej przestrzeni do zabawy i zabawek

-rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków, umiejętności analizowania zjawisk przyrodniczych   i wiązania przyczyny ze skutkiem

-wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela

-zapoznanie z nową techniką rysowania węglem

-kształtowanie reakcji na dźwięki wysokie i niskie

-rozwijanie inwencji twórczej

-utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5

-rozwijanie wyobraźni podczas rozmowy o dinozaurach

-zapoznanie z właściwościami soli kamiennej jako miałki i jako 

-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej oraz sprawności ruchowej

-zaspokojenie potrzeby ruchu,  kształtowaniu takich cech motoryki, jak szybkość i wytrzymałość

-kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem

-wdrażanie do poszanowania pracy górnika pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych

-doskonalenie umiejętności komunikowania się, współpracy w grupie

-używanie form grzecznościowych

- utrwalenie wierszy i piosenek

Temat tygodnia:  „ZIMA TUŻ TUŻ.” (11-15.12.)

-ćwiczenie pamięci, logicznego myślenia, koncentracji uwagi, spostrzegawczości.

-wdrażanie do uważnego słuchania recytacji nauczycielki

-kształcenie umiejętności panowania nad własnym ciałem podczas ćwiczeń o zachwianej równowadze

- pozostawienie porządku w sali po skończonej zabawie

-prowadzenie obserwacji przyrodniczych

- zachęcenie dzieci do zjadania surówek ze względu na ich walory odżywcze.                                                       

-utrwalenie poznanych liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego

-kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu /kolor – pora roku/

-kształcenie umiejętności łączenia za pomocą kleju różnych materiałów.

- przestrzeganie wspólnie przyjętych norm i zasad

-bezpieczne poruszanie się po śliskiej nawierzchni 

-zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz wyglądem cyfry 6

-kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 6                                                                                                             

-utrwalenie nazw kolorów                                                                                                                            

-zapoznanie dzieci z nową techniką malowania świecą, poznawanie utworów muzyki poważnej

-wdrażanie do zachowania ładu i porządku w miejscu pracy

-rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość

-doskonalenie orientacji w przestrzeni

-badanie właściwości śniegu, określanie różnych stanów skupienia wody

-kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

-wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania nauczycielki

- zwrócenie uwagi na kolejność wkładania poszczególnych części garderoby oraz dostosowania ubioru do  aktualnej pory roku – zimy

Temat tygodnia:PRĄD POMAGA W PRZYGOTOWANIACH DO ŚWIĄT „(18-22.12.)

 -zapoznanie z literą „E, e” wielką i małą , drukowaną i pisaną

-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

-doskonalenie techniki czytania

-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej

-zapoznanie z potrzebą używania prądu

-kształtowanie miłej atmosfery podczas porządków świątecznych 

-rozbudzanie wyobraźni i spostrzegawczości

-kształcenie umiejętności łączenia klejem różnych materiałów, inwencji twórczej, wyobraźni, pomysłowości,

-wzbogacenie słownika dziecka o słowa: „maszt telewizyjny, rozwaga i wyobraźnia”

- uwrażliwienie słuchu dzieci

-kształtowanie poczucia rytmu

-skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i powtarzanie ich

-stosowanie liczebników porządkowych, utrwalenie cyfr od 1do 6

-wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną

 -kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami,

-wdrażanie do zachowania porządku w przedszkolu i w domu,

-doskonalenie poczucia rytmu

-ćwiczenie koordynacji werbalno - ruchowej

- zwrócenie uwagi na poszanowanie praw do zabawy innych osób

- utrwalanie i poszerzanie wiadomości o urządzeniach elektrycznych

Temat tygodnia : „BOŻE NARODZENIE” (25-29.12.)

-zapoznanie z literą „R, r” wielką i małą , drukowaną i pisaną

-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej i czytania

-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej

-rozwijanie sprawności ruchowej

- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo, przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy

-tworzenie miłej atmosfery świąt

-kształtowanie wzajemnego szacunku do drugiego człowieka

-nawiązanie do staropolskich tradycji świątecznych

-doskonalenie umiejętności cięcia nożycami, łączenia klejem różnych materiałów

- kształtowanie pamięci muzycznej

-rozwijanie  estetyki ruchów

-doskonalenie umiejętności układania i odczytywania działań matematycznych, dodawania i odejmowania w zakresie 6

-obserwacja dekoracji świątecznych w najbliższym otoczeniu

-zachęcenie do samodzielności podczas przebierania się                                                                                          

-doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz układania poszczególnych elementów w logiczną całość

-kształcenie umiejętności opisywania postaci oraz porównywania,                                                                                       

-wyszukiwanie i obserwacja drzew iglastych /świerk, sosna/                                                                                            

-zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia, utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych

-zachęcenie dzieci do składania życzeń swoim najbliższym podczas dzielenia się opłatkiem

-doskonalenie umiejętności prawidłowego odtwarzania rytmu ćwierćnutowego i ósemkowego