Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 12060
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - pażdziernik
Blok tematyczny październik:
1. W sdzie i ogrodzie.
2. Złota jesień wokół nas.
3. Dbamy o swoje bezpieczeństwo.
4. Ważne wynalazki.
Poznanie zapisu graficznego liter O ,A, M oraz cyfr 1,2,3,4.
Planowane uroczystości:
04.10. Dzień Zwierząt
10.10 Dzień Drzewa
13.10. Dzień Edukacji Narodowej
·
Pażdziernik
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
· Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
· Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
· Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
· Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
· Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
· Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
· Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
· Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
· Wprowadzenie wzoru graficznego liczb 1,2,3,4 oraz litery o,O a, A, m, M,t,T ; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
· Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
· Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
· Nauka piosenek i pląsów.
· Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
· Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
· Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.
· Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
· Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
· Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
· Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych.
· Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
· Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
· Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami