Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 12124
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze - marzec 2023r.
Blok tematyczny marzec:
- Oznaki wiosny (wprowadzenie litery G)
- Tydzień z matematyką.
- Wszystko rośnie (wprowadzenie litery C)
- Pracowita wiosna
- Więcej Wiem Mniej Choruję
Planowane imprezy i uroczystości:
8.03.Dzień Kobiet
21.03. Dzień Kolorowych skarpet i powitanie Wiosny
22.03. Dzień Wody
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze
Zwiększenie wiedzy na temat chorób związanych z nieprzestrzeganiem higieny
Wykształcenie i utrwalenie nawyków higienicznych wśród dzieci w miejscach zagrożeń m.in.: toaleta,uchnia, zabawa ze zwierzętami, obcowanie z rówieśnikami, nowe strefy klimatyczne.