Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 12168
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze - grudzień 2023r.
Blok tematyczny grudzień:
- 1. Tutaj rosły paprocie (wprowadzenie litery L, l)
- 2. Zima tuż, tuż. (wprowadzenie cyfry 6)
- 3. Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt. (wprowadzenie litery E, e)
- 4. Boże Narodzenie. (wprowadzenie litery R, r)
Planowane imprezy i uroczystości:
03.12 Dzień Osób Niepełnosprawnych
6.12 Mikołajki
13.12.Przedstawienie świąteczne
Oglne cele dydaktyczni- wychowawcze:
Temat tygodnia: „TUTAJ ROSŁY PAPROCIE.”(04-08.12.)
-zapoznanie z literą „L, l” wielką i małą , drukowaną i pisaną,
-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej
-rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
-kształcenie umiejętności zgodnego korzystania ze wspólnej przestrzeni do zabawy i zabawek
-rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków, umiejętności analizowania zjawisk przyrodniczych i wiązania przyczyny ze skutkiem
-wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela
-zapoznanie z nową techniką rysowania węglem
-kształtowanie reakcji na dźwięki wysokie i niskie
-rozwijanie inwencji twórczej
-utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5
-rozwijanie wyobraźni podczas rozmowy o dinozaurach
-zapoznanie z właściwościami soli kamiennej jako miałki i jako
-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej oraz sprawności ruchowej
-zaspokojenie potrzeby ruchu, kształtowaniu takich cech motoryki, jak szybkość i wytrzymałość
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
-wdrażanie do poszanowania pracy górnika pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
-doskonalenie umiejętności komunikowania się, współpracy w grupie
-używanie form grzecznościowych
- utrwalenie wierszy i piosenek
Temat tygodnia: „ZIMA TUŻ TUŻ.” (11-15.12.)
-ćwiczenie pamięci, logicznego myślenia, koncentracji uwagi, spostrzegawczości.
-wdrażanie do uważnego słuchania recytacji nauczycielki
-kształcenie umiejętności panowania nad własnym ciałem podczas ćwiczeń o zachwianej równowadze
- pozostawienie porządku w sali po skończonej zabawie
-prowadzenie obserwacji przyrodniczych
- zachęcenie dzieci do zjadania surówek ze względu na ich walory odżywcze.
-utrwalenie poznanych liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego
-kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu /kolor – pora roku/
-kształcenie umiejętności łączenia za pomocą kleju różnych materiałów.
- przestrzeganie wspólnie przyjętych norm i zasad
-bezpieczne poruszanie się po śliskiej nawierzchni
-zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz wyglądem cyfry 6
-kształtowanie umiejętności zapisu cyfry 6
-utrwalenie nazw kolorów
-zapoznanie dzieci z nową techniką malowania świecą, poznawanie utworów muzyki poważnej
-wdrażanie do zachowania ładu i porządku w miejscu pracy
-rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość
-doskonalenie orientacji w przestrzeni
-badanie właściwości śniegu, określanie różnych stanów skupienia wody
-kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
-wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania nauczycielki
- zwrócenie uwagi na kolejność wkładania poszczególnych części garderoby oraz dostosowania ubioru do aktualnej pory roku – zimy
Temat tygodnia: „PRĄD POMAGA W PRZYGOTOWANIACH DO ŚWIĄT „(18-22.12.)
-zapoznanie z literą „E, e” wielką i małą , drukowaną i pisaną
-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
-doskonalenie techniki czytania
-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej
-zapoznanie z potrzebą używania prądu
-kształtowanie miłej atmosfery podczas porządków świątecznych
-rozbudzanie wyobraźni i spostrzegawczości
-kształcenie umiejętności łączenia klejem różnych materiałów, inwencji twórczej, wyobraźni, pomysłowości,
-wzbogacenie słownika dziecka o słowa: „maszt telewizyjny, rozwaga i wyobraźnia”
- uwrażliwienie słuchu dzieci
-kształtowanie poczucia rytmu
-skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i powtarzanie ich
-stosowanie liczebników porządkowych, utrwalenie cyfr od 1do 6
-wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ilustracji, dzielenia się własnymi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami,
-wdrażanie do zachowania porządku w przedszkolu i w domu,
-doskonalenie poczucia rytmu
-ćwiczenie koordynacji werbalno - ruchowej
- zwrócenie uwagi na poszanowanie praw do zabawy innych osób
- utrwalanie i poszerzanie wiadomości o urządzeniach elektrycznych
Temat tygodnia : „BOŻE NARODZENIE” (25-29.12.)
-zapoznanie z literą „R, r” wielką i małą , drukowaną i pisaną
-kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej i czytania
-rozwijanie koordynacji ruchowo – wzrokowej
-rozwijanie sprawności ruchowej
- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo, przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy
-tworzenie miłej atmosfery świąt
-kształtowanie wzajemnego szacunku do drugiego człowieka
-nawiązanie do staropolskich tradycji świątecznych
-doskonalenie umiejętności cięcia nożycami, łączenia klejem różnych materiałów
- kształtowanie pamięci muzycznej
-rozwijanie estetyki ruchów
-doskonalenie umiejętności układania i odczytywania działań matematycznych, dodawania i odejmowania w zakresie 6
-obserwacja dekoracji świątecznych w najbliższym otoczeniu
-zachęcenie do samodzielności podczas przebierania się
-doskonalenie umiejętności cięcia nożycami oraz układania poszczególnych elementów w logiczną całość
-kształcenie umiejętności opisywania postaci oraz porównywania,
-wyszukiwanie i obserwacja drzew iglastych /świerk, sosna/
-zapoznanie z symbolami świąt Bożego Narodzenia, utrwalenie znajomości tradycji bożonarodzeniowych
-zachęcenie dzieci do składania życzeń swoim najbliższym podczas dzielenia się opłatkiem
-doskonalenie umiejętności prawidłowego odtwarzania rytmu ćwierćnutowego i ósemkowego