Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - pażdziernik

Blok tematyczny październik:

1. W sdzie i ogrodzie. 

2. Złota jesień wokół nas.

3. Dbamy o swoje bezpieczeństwo.

4.  Ważne wynalazki.

Poznanie zapisu graficznego liter O ,A, M oraz  cyfr 1,2,3,4.

 

Planowane uroczystości:

04.10. Dzień Zwierząt

10.10 Dzień Drzewa

13.10. Dzień Edukacji Narodowej

· 

 

 Pażdziernik

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

· Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

· Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.

· Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

· Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.

· Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.

· Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

· Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

· Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

· Wprowadzenie wzoru graficznego liczb 1,2,3,4 oraz litery o,O a, A, m, M,t,T ; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

· Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

· Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.

· Nauka piosenek i pląsów.

· Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

· Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

· Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.

· Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.

· Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

· Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

· Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych.

· Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.

· Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

· Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami