Przedszkole nr 295 "Kraina Bajek"
ul. Afrykańska 9 03-966 Warszawa tel.22 617 52 13 Filia: Al. Stanów Zjednoczonych 26 A |
-
-
Kontakt
e-mail: p295@eduwarszawa.pl
tel: 22 6175213
grupa Biedronki 514 122 956;
grupa Pszczółki 789 252 877
ePUAP /P295Warszawa/SkrytkaESP
Przedszkole pracuje w godzinach 7.00-17.00
-
Statystyki
- Odwiedziny: 12107
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze - kwiecień 2023r.
Blok tematyczny kwiecień:
1. Święta Wielkanocne tuż, tuż.
2. Na wsi (wprowadzenie litery J i cyfry 8)
3. Projekt edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne” i Praca rolnika
4. Chronimy środowisko (wprowadzenie litery W i znaku +)
Planowane imprezy i uroczystości:
2.04. Dzień książki
5.04. Warsztaty Wielkanocne
22.04. Światowy Dzień Ziemi
28.04. Dzień Tańca
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Propagowanie postawy proekologicznej.
Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.
Poznanie produktów ekologicznych i zachęcanie do ich rozpoznawania i spożywania.
Poznanie piramidy zdrowego odżywiania.
Wdrażanie do zdrowego stylu życia.
Wyrabianie właściwych nawyków w zakresie higieny.
Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.
Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.
Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.